Reizen, samen op pad gaan en dingen ontdekken. En dat met een groep mensen die daar ook zin in heeft. We zijn eigenlijk gewoon begonnen met doen wat goed voelde.
Onze reizen zijn kleinschalig en rustig. We rijden geen grote afstanden, omdat we liever tijd hebben dan kilometers. Tijd om ergens te stoppen, rond te kijken, een stuk te wandelen of gewoon even te zitten. Er is wel een programma, maar dat is niet strak. Het mag allemaal een beetje ontstaan onderweg.
Dat zien we ook vaak gebeuren. We rijden en ineens zeggen we: “hier moeten we even stoppen.” Gewoon omdat het uitzicht mooi is. En dan denk je dat je alleen staat…tot je twee reisgenoten bij een picknicktafel ziet zitten lunchen. Hoe leuk is dat! Die herkenning in zo’n vreemd land. Dan sta je daar even samen te lachen, te kletsen en te kijken en daarna rijden we weer door.
We reizen maximaal met tien campers of caravans. Dat houdt het overzichtelijk. Bij de kennismaking zie je vooral gezichten. Nog geen echte verhalen. Die komen vanzelf. Onderweg, tijdens een wandeling, op de boot of gewoon bij een stop langs de weg.
Iedere reisorganisatie doet het op haar eigen manier. Dit is de manier die bij ons is ontstaan, door ervaring en door gewoon te blijven voelen wat klopt. Voor ons moet een reis in het geheel goed zitten. De mensen, de afstanden, de inhoud, het moet bij elkaar passen.
En telkens weer denken we: wat bijzonder dat dit zo is ontstaan.



