In ons enthousiasme begonnen we met het idee om samen vanaf Nederland te reizen. Waarom zouden mensen eerst alleen naar Spanje, Slovenië of Noorwegen rijden, voordat de groepsreis pas begint? Dat moest toch anders kunnen? Wij zagen die logica niet.
Samen vertrekken vanuit Nederland gaf meteen een gevoel van gezelligheid en verbondenheid. Wij boekten onderweg alle campings, regelden de betalingen en maakten vooraf de planning. Alleen kwamen we erachter dat de aan reis eigenlijk al een groepsreis vóór de echte groepsreis werd. Veel mensen vonden het juist leuk om onderweg samen dorpjes te bekijken, wandelingen te maken of ergens een extra nacht te blijven staan. Terwijl anderen vooral graag kilometers wilden maken om zo snel mogelijk op de bestemming aan te komen. En daar begon het een beetje te wringen. Om in Spanje te komen moet je nu eenmaal eerst flink wat kilometers rijden. Zo kiezen wij er meestal voor om die dagen juist door te rijden, zodat we niet te veel reistijd kwijt zijn vóór en na de reis. Vaak zijn dat drie volle dagen rijden.
Tot we merkten dat het voor iedereen anders werkt. De één wil rustig aan reizen en de ander wil liever meters maken.
Daarom hebben we besloten het gezamenlijke vertrek vanuit Nederland los te laten. Tijdens het kennismakingsmoment krijgen alle reisgenoten een lijst met campings en camperplaatsen voor onderweg. Plekken die het hele jaar open zijn, met de afstanden en handige etappes richting bestemming. Natuurlijk denken we mee en kunnen we helpen met reserveren als iemand dat fijn vindt.
Op dit moment zijn we onderweg naar Hirtshals. Dit keer nemen we de tijd. Op ons gemak kijken we per dag hoeveel kilometers we willen rijden en of we ergens nog een extra nacht blijven staan. Gewoon zwerven richting bestemming waar straks de groepsreis begint! Een heerlijk vooruitzicht. We voelen nu al dat we helemaal in de juiste versnelling zitten.



